Література 10

Література 10 клас

Для вибіркового читання влітку:

перелік літературних творів - відкрити
літературні екранізації - відкрити
презентація - дивитись



Нова програма - відкрити повний кейс матеріалів для учня 10 класу

Підручники для 10 класу: скачати або тут (відповідно до автора підручника)

Хрестоматія - читати онлайн або тут або скачати або тут


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - відкрити

Сайт літературного проекту "СПАЛАХИ" - відкрити


ТЕМА 1: ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ

АНТИЧНІСТЬ

Гомер в інфографіці - відкрити
Гомер "Одіссея" - читати + інфографіка
Відео-огляд твору - дивитись
Карта подорожі Одіссея - відкрити
Кейс матеріалів (англійською) - відкрити
Цікава інфографіка за твором - відкрити
Інфографіка "Мертві в "Одіссеї" - дивитись

 


СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

Данте Аліг`єрі  
Біографія дивитись + відео-енциклопедія
Опорний конспект урока роздукувати + відео-коротко
"Божественна комедія" читати 
Графічний відео-огляд книги - дивитись
Відео "Как читать "Божественную комедию" Данте?" - дивитись (12хв)
Інфоргафіка 1 Данте - дивитись 
Інфографіка 2 Данте - дивитись
Інфографіка 3 "Пекло" - дивитись
Лекція "Як Данте створив Пекло" - дивитись


       для розумних і допитливих рекомендую - 
       дивитись + додатково дивитись




ВІДРОДЖЕННЯ

Вільям Шекспір
Шекспір в інфографіці + твори в інфографіці
"Гамлет" читати переклад Б.Пастернака, переклад М.Лозинського, переклад Л.Гребінки
             Ю.Андруховича
Інфографика - дивитись
Стаття "Українські перекладачі "Гамлета" - читати
Стаття "Гамлет і європейський гуманізм" - читати

Екранізація "Гамлет" 
дивитись фільм 1964 - 1990 - 1996
Екранізації творів Шекспіра - інфографіка
Відео-огляд книги - дивитись ч.1 + дивитись ч. 2
Монолог Гамлета "Бути чи не бути" у виконанні акторів: Лоуренс Олівє, І.Смоктуновський
Трагедія "Гамлет" в живописі дивитись
Створюємо тематичні плейкасти: зразок 1зразок 2 

Учень (учениця) має знати і уміти за темою № 1:
Учень / учениця
дає стислу характеристику літератури античності та Відродження;
називає видатних представників античної та ренесансної культур;
знає основні відомості про Гомера, Данте і В. Шекспіра;
розуміє вплив творчості Гомера, Данте і В. Шекспіра на українську літературу й світовий літературний процес; дає загальну характеристику змісту творів; називає імена відомих українських перекладачів творів античності й Відродження; аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, особливості композиції, проблематику поем «Одіссея» та «Божественна комедія» (за прочитаними уривками), трагедії «Гамлет»; визначає міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї»;
характеризує стиль гомерівської оповіді, концепцію світу і людини в «Божественній комедії», образи Одіссея і Гамлета, жанрову своєрідність творів; висловлює ставлення до літературних персонажів;
аргументує, чому образ Гамлета став «вічним»; визначає провідні мотиви трагедії «Гамлет», роль монологів  у розкритті образу головного героя; узагальнює результати аналізу творів, свої знання про літературу античності й Відродження; обговорює філософсько-етичні проблеми, порушені у творах;
висловлює судження щодо проблем праведного благочестивого життя (за «Божественною комедією») та морального вибору в житті людини (за трагедією «Гамлет»); оцінює чинники (цінності, ідеали, стани) духовного життя і вчинків літературних персонажів; робить висновки про значення прочитаних творів для світового культурного поступу в цілому і розвитку українського культурного середовища зокрема.
тлумачить поняття «трагедія», «міф», «епічна поема», «вічний образ»;
збагачує власне мовлення крилатими висловами з «Одіссеї» та «Гамлета»;
читає уривок із трагедії «Гамлет» англійською мовою; порівнює уривки оригіналу та перекладу трагедії «Гамлет»;
установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями твору;
застосовує цифрові технології для пошуку необхідної інформації; створює електронну продукцію (презентації, афіші тощо) для популяризації прочитаних творів; визначає у творах актуальні соціальні проблеми та ідеї;
оцінює стосунки Гамлета і зображеного у шекспірівській трагедії соціуму;
висловлює думку щодо порушених у прочитаних творах соціальних проблем;
сприймає прочитані твори в контексті відповідної доби й  сучасної культурної ситуації;
аналізує та інтерпретує твори в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей;
усвідомлює роль античності і Відродження в розвитку української і світової культури.

ТЕМА 2: ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ.

Ернст Теодор Амадей Гофман  біографія читати
Фільм-біографія дивитись
Ім`я Гофмана - магічне - біографічне есе - дивитись
Гофман в малюнках - дивитись (відео на музику Гофмана)
"Крошка Цахес по прозванию Циннобер" читать

Фільм "Zauber um Zinnober" (по мотивам "Крошки Цахеса") дивитись
"Щелкунчик": казка для дітей чи дорослих - дивитись і думати
"Золотой горшок" читать  "Песочный человек" читать

М.В.Гоголь "Мертві душі"
читати, екранізація (1969, 1984 - 1 серия), відео-огляд роману


Ф.И.Тютчев
Биография читать и смотреть видео
Стихотворения читать
Урок по лирике Ф.И.Тютчева смотреть

А.А.Фет
Биография читать и смотреть
Стихотворения читать
Урок по лирике А.Фета смотреть Стихотворения читать

Волт Вітмен
З біографії:
Вірші читати  "Пісня про себе" слухати   
"О капітан, мій капітан" дивитись 

СХЕМА АНАЛІЗУ ВІРША - відкрити або тут

Учень (учениця) має знати і уміти за темою № 2:

Учень / учениця
розуміє особливості розвитку романтизму, специфіку його течій у національних літературах і творчості митців;
знає українських перекладачів та українські переклади прочитаних творів, визначає в них засоби художньої виразності;
виявляє жанрові ознаки прочитаних творів; 
визначає особливості взаємодії різних елементів (романтичних і реалістичних) у творах письменників;  аналізує провідні теми, проблеми, мотиви творів;
коментує, характеризує, інтерпретує образи персонажів та засоби їх створення; виявляє особливості індивідуального стилю митців; зіставляє образи, засоби виразності;
виявляє традиції й новаторство митців на тлі літературного процесу;
висловлює власну думку щодо порушених у творах проблем; усвідомлює гуманістичні цінності доби романтизму;
пояснює сутність понять і фактів, пов’язаних із розвитком романтизму; 
бере участь у дискусії стосовно проблем, порушених у творах;
складає таблиці, схеми на підставі прочитаних творів; установлює причиново-наслідкові зв’язки подій та образів;
самостійно знаходить і систематизує інформацію про літературні твори та явища;
використовує цифрові технології для розширення уявлень про творчість письменників;
виявляє соціальні явища, які знайшли відбиток у творах, аналізує авторську позицію щодо соціальних проблем;
оцінює стосунки романтичних героїв і соціуму; усвідомлює цінність активної життєвої позиції;
розглядає твори письменників на тлі історико-літературного процесу, у зв’язках з історією культури;
зясовує роль пейзажів у творах романтизму, визначає ставлення представників романтизму до природи.  

ТЕМА 3: РОМАН XIX СТ. 

Стендаль 
Біографія дивитись відео 1  відео 2, презентація 1
Роман "Червоне і чорне" читати 
Відео-огляд роман - дивитись
Екранізація роману - дивитись фільм "Красное и черное",
Екранізація - Франція (1997) дивитись
Радіовистава - слухати 

Гюстав Флобер "Пані Боварі" - читати
Інфографика - дивитись
Відео-огляд роману - дивитись

Чарльз Діккенс 
Біографія
дивитись або цю версію
Роман "Пригоди Олівера Твіста" читати або українською
Екранізація роману дивитись
Рекомендую роман "Большие надежды" + фільм 2012, фільм 1998
+ переглянути екранізацію казки "Різдвяна історія"

РЕКОМЕНДУЮ читати романи ХІХ ст.

А.С. Пушкин "Дубровский", "Капитанская дочка"
И.С. Тургенев "Отцы и дети", И.Гончаров "Обломов", 

Вільям Теккерей "Ярмарок марнославства" ( "Ярмарка тщеславия")
читати, відео-огляд, екранізація

Гі де Мопассан
"Любий друг" читати, екранізація 2004, екранізація 2021 (трейлер)
"Життя" читати, екранізація (трейлер)

Віктор Гюго "Собор Паризької Богоматері", "Знедолені"
Генрі Мелвілл "Мобі Дік"
Шарлотта Бронте "Джейн Ейр", Емілія Бронте "Буремний перевал"
Джейн Остін "Чуття і чуттєвість", Жорж Санд "Консуело", "Графиня Рудольштадт"
Етель Ліліан Войніч "Овід", "Втрачена дружба", "Зніми взуття своє"
Томас Гарді "Тесс із робу д`Ербервілів"
Панас Мирний "Хіба ревуть воли, як ясла повні", "Повія"
Теодор Драйзер* "Сестра Керрі" (1900), "Фінансист", "Титан", "Стоїк"
а також історичні романи Олександра Дюма ("Три мушкетери", "Королева Марго", "Графиня де Монсоро", "Сорок пять"; "Граф Монте-Крісто"), Болеслава Пруса "Фараон", Вальтера Скотта "Квентін Дорвард", "Айвенго", "Роб Рой"
пригодницькі романи Жуля Верна, Роберта Луїса СтівенсонаДжеймса Фенімора Купера ("Останній з могікан", "Звіробій", "Слідопит", "Прерія"), Джозефа Конрада "Серце пітьми", Генрі Райдера Хаггарда "Копальні царя Соломона", "Дочка Монтесуми", Рафаеля Сабатіні "Одіссея капітана Блада" (1922); 
фантастичні романи Герберта Уеллса ("Невидимець", "Війна світів", "Машина часу"), Мері Шеллі ("Франкенштейн"), Брема Стокера "Дракула", 
детективи Артура Конан Дойла та інші цікаві книги "золотого століття роману"

Джек Лондон "Мартін Іден" читати


Русская литература ІІ пол. ХІХв.  (инфографика)
Ф.М.Достоевский
Биография
Худ.фильм-биография писателя 
смотреть (8 серий - весь фильм)
Видео-лекция о жизни и творчестве писателя 
смотреть
* Документальная передача-провокация 
смотреть
Тесты по биографии и творчеству писателя - вариант 1, вариант 2

Ф.М.Достоевский "Преступление и наказание"  читать
Вопросы к главам романа 
читать
Відео-огляд роману - дивитись
Відео "В чем смысл "Преступления и наказания" Достоевского"?"
Опорные конспекты к урокам: 
герои романа, двойники, идея автора
Проверка
тесты (1-3 часть), задания
Он-лайнт тест для самоконтроля - пройти + викторина по роману

Відео-схеми за романом - дивитись



Экранизация романа:
"Преступление и наказание" (1969) 
часть 1, часть 2
"Преступление и наказание" (2007) - 
смотреть или здесь или здесь
Видео Достоевский-Солженицын 
смотреть
Интеллектуальная игра по роману - сыграть

Л.Н.Толстой
План биографии (к уроку)
Трагедия Льва Толстого (фильм-биография) смотреть
Фильм-биография смотреть 1 серия + 2 серия
Документальная видео-хроника (восстановлена в 1960 году) смотреть или кадры
Американцы о биографии великого русского писателя смотреть
Интересные материалы читать на сайте
"Последнее воскресенье" (2009) смотреть  рекомендую (русско-британско-немецкий фильм)
Афоризмы Песня о Толстом (материал с YouTube)


Роман Л.Н.Толстого "Анна Каренина" читать
Образец творческой работы (пользователь YouTube AngelinaMalinka) по роману Л.Н.Толстого "Анна Каренина" смотреть
Обзор (видео) романа - смотреть

Экранизация романа: смотреть фильм 1967 фильм 1997 фильм 2012** 
интересно - попытка обзора экранизаций, театральных постановок - смотреть
*Лекция профессора Д.Бака в серии "Academia" смотреть - очень познавательно
*Лекция Д.Быкова "Анна Каренина как политический роман" 
слушать
*Публицистика "Игра в бисер" (Игорь Волгин) 
смотреть
 - интересно и познавательно

Л.Н.Толстой.
"Война и мир" /
опорный конспект (к уроку) Л.Н.Толстой."Война и мир" / видео материалы:   - "Небо Аустерлица" (эпизод фильма С.Бондарчука, 1965)        
- Андрей Болконский и Пьер Безухов (
беседаПаром        
- Наташа Ростова. 
Первый бал Духовные искания Андрея Болконского, Пьера Безухова (цитатный материал)
Видео-обзор романа: том 1, том 2, том 3, том 4, эпилог
Анализ героев романа Л.НТолстого "Война и мир"
Темы сочинений по роману Л.Н.Толстого "Война и мир"
Экранизация романа 
серия 1 серия серия серия 4 (1968)
Экранизация (по мотивам романа (2007) смотреть 1 
серия 2 серия

Ранньомодерністський роман ІІ половини ХІХ століття
Еміль Золя
Біографія, творчість - читати та ще читати  
"По следам великих писателей" дивитись
Х/ф "Жизнь Эмиля Золя" (1937) дивитись 
Д/ф "Золя на засіданні суду" у справі Дрейфуса - дивитись
Роман "Карьєра Ругонів" читати, інші твори
Екранізація романів - читати інформацію
Е.Мане "Портрет Еміля Золя" - дивитись

Оскар Уайльд
Біографія + дивитись відео + журнал відкрити
Документальна передача про життя письменника
Практикум відкрити
Д/ф "Гении и злодеи. Оскар Уайльд" - дивитись
Тюремна сповідь "De profundis" читати
Х/ф "Уайльд" (біографія письменника) - дивитись
Афоризми читати читати
Вірші Оскара Уайльда читати + поеми


Роман "Портрет Доріана Грея" читати, скачати, читати
Графічний відео-огляд книги - дивитись
Інфографіка - дивитись
Презентація - дивитись
Буктрейлер "Портрет Доріана Грея" - дивитись + відео
Екранізація роману: "Портрет Доріана Грея" (1968)
"Доріан Грей" (2009) + 2009
Радіовистава - слухати


Рекомендую переглянути екранізації інших творів письменника та прочитати: "Счастливый принц"(сказка), "Кентервильское привидение" (сказка - фильм),
"Сказка о звездном мальчике"(1983), "Как важно быть серьезным"(2002 + 1986англ),
"Хорошая женщина"(2004), "Идеальный муж"(1980 сов + 1997),
"Портрет Дориана Грея. Дьявольский портрет"(2004), и другие + информация и обзор



Учень (учениця) має знати і уміти за темою № 3:

Учень / учениця
знає історію формування жанру роману у світовій літературі, його різновиди;
розуміє специфіку розвитку роману в XIX ст., називає його жанрові ознаки;
виявляє ознаки типовості образів у реалістичному романі;
характеризує й порівнює романні образи у зв’язках із дійсністю, середовищем, світоглядними шуканнями митців;
на підставі прочитаних творів виокремлює ознаки різновидів;
зіставляє образи персонажів; висловлює судження щодо порушених у романах проблем; дає оцінку героям, використовуючи навички критичного мислення;
пояснює суть поняття «роман»; читає тексти (уривки) іноземною мовою;
установлює причиново-наслідкові зв’язки між типовими характерами й типовими обставинами їх формування;
коментує та аналізує різні інтерпретації та оцінки критиків щодо прочитаних романів;
використовує цифрові технології для створення презентацій за прочитаними творами;
використовує словники, довідники для здобуття теоретичних знань про розвиток жанру роману;
Створює обкладинку або рекламу улюбленого роману, коментує свій задум;
аналізує вплив соціуму на особистістьвисловлює власну думку щодо суспільних і моральних питань, порушених у прочитаних творах; зіставляє прочитані твори з екранізаціями, ілюстраціями тощо, критично оцінює їх;
визначає особливості культури, які знайшли відбиток у романах XIX ст.

ТЕМА 4: ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ 

Підготуватись до контрольної роботи  читати

Шарль Бодлер
Біографія читатидивитись  + стаття цікава
Вірші читати або російською
Кртитика - ознайомитись
Рекомендую до перегляду: відео "Прохожей", 
"Гимн красоте", "Танец змеи", "Альбатрос", "Полмира в твоих волосах", "Осення песнь" + еще, "Сплин"

Поль Верлен
Біографія читати, дивитись обов`язково
Вірші читати
Рекомендую до перегляду: "Осення песня", "Лунный свет", "Никогда вовеки"

Артюр Рембо
Біографія читати, дивитись - обов`язково

Вірші читати
Рекомендую до перегляду: "Впечатление", "Пьяный корабль"
Цікаво: "Гении и злодеи. Артюр Рембо. Великий побегдивитись
ФранцузькоюRimbaud, Une Saison en Enfer ("Сезон в аду") - дивитись

Рекомендую до перегляду сторінку Жоржа Октавіо перейти

Цікаво: коротка історія живопису - дивитись


Учень (учениця) має знати і уміти за темою № 4: 

Учень / учениця
розповідає про зміну світоглядних та естетичних засад літератури й мистецтва на межі XIXXX ст.;
називає характерні ознаки модерністських течій і явищ у художніх творах;
знає основні віхи життя і творчості митців, риси їхнього індивідуального стилю;
аналізує ліричні твори (цілісно і у фрагментах);
виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви;
виокремлює символи, пояснює їхній асоціативний зміст;  розкриває зв’язок романтизму і модернізму (на ранньому етапі модернізму), реалізму і модернізму (на зрілому етапі модернізму);  характеризує взаємодію імпресіонізму та символізму в ліриці к.XIX – поч. XX ст.   обговорює проблему призначення мистецтва й митця; 
висловлює власні думки щодо впливу французького символізму на розвиток української поезії;
сприймає й розуміє естетику образного слова; висловлює судження щодо художньої цінності прочитаних творів, образів ліричних героїв;   знає та інтерпретує українські переклади творів поетів;  
читає й інтерпретує оригінали віршів іноземною мовою (за умови володіння нею);
визначає у прочитаних творах символи, створює їхні графічні зображення, тлумачить їх;
cкладає тези (лекції вчителя чи власного виступу);
здійснює (за допомогою цифрових технологій) пошуково-дослідницьку діяльність у літературній царині (збирання відомостей про письменників, систематизація фактів, аналіз окремих літературних явищ, підготовка повідомлення, презентації тощо); використовує літературознавчі словники, енциклопедії та інші види джерел;
навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні позиції;  
доводить значення краси мистецтва для розвитку особистості сучасної людини й світу; 
усвідомлює зв’язок літератури й живопису, літератури й музики на етапі раннього модернізму (імпресіонізм, символізм); визначає засоби художньої виразності для створення пейзажів у ліриці й образотворчому мистецтві.  

ТЕМА 5: ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ.
       
Нова драма - повторити (відеопрезентація)
Роль М. Метерлінка у становленні нової драми  - дивитись

Моріс Метерлінк
біографія Вікіпедія або Укрліб
«Синій птах» читати

Онлайн-урок - дивитись або цей урок
Буктрейлер - дивитись
Коментарі - переглянути

Екранізація - фільм 1979 дивитись або 1970 мультфільм

А.П. Чехов 
"Вишнёвый сад" - читать, спектакль 1976, спектакль 1983 ч.1, ч.2; видео-обзор пьесы
"Три сестры" - читать, спектакль (1 серия, 2 серия), спектакль МХАТ (1984), видео-обзор
"Дядя Ваня" - читать, фильм 1970, фильм 1986 (1 серия, 2 серия) + видео-обзор
"Иванов" - читать, спектакль 1981 (1 серия , 2 серия), спектакль МХТ (2009), фильм (2009)


Учень (учениця) має знати і уміти за темою № 5:
Учень / учениця
розуміє сутність кардинальних змін у драматургії на межі XIXXX ст., ідейних та естетичних шукань представників «нової драми»;
знає й коментує перебіг сюжету, розвиток дії (зовнішньої та внутрішньої);
виокремлює новаторські риси в прочитаному творі;
виявляє жанрові ознаки твору, розкриває особливості взаємодії різних елементів у них; з’ясовує значення символів у п’єсі;
зіставляє розвиток європейської та української драми на межі XIXXX ст.;
висловлює погляди щодо особливостей «нової драми», а також прочитаних творів; висвітлює актуальні проблеми, порушені у творі, інтерпретує їх на підставі власного досвіду, у проекції на сучасність; пояснює значення назви твору у зв’язку з його ідейно-художнім змістом
установлює причиново-наслідкові зв’язки між мотивами та діями героїв;
знаходить у творі образи та символи, пов’язані зі світом природи та людської діяльності, розкриває їхній зміст і роль у тексті; складає план тексту (простий, складний, цитатний);
використовує додаткову літературу, пошукові системи для отримання нових знань;
пропонує власні ідеї щодо розв’язання питань, порушених у творах «нової драми»;
усвідомлює взаємозв’язок між розвитком суспільства і літературою;
зіставляє літературні твори з їхніми екранізаціями та театральними виставами;
розкриває внесок митців у розвиток національної та світової культури.

ТЕМА 6: СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА 

Ніл Річард МакКіннон Ґейман «Кораліна»

Йоанна Яґелло «Кава з кардамоном»
читати  відеопрезентація

Ромен Гарі «Повітряні змії» читати
Паоло Коельйо «Алхімік» читати
Мо Янь (Гуань Моє) «Геній» читати
Сью Таунсенд Цикл творів про Адріана Моула

Для позакласного читання (на вибір):
Ренсом Ріггз «Дім дивних дітей»
Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі»
Йоганна Яґелло «Шоколад із чилі»
Анна Ґавальда «Просто разом», «Ковток свободи», «Біллі», «Я її кохав, я його кохала»
Джон Майкл Ґрін «У пошуках Аляски», «Паперові міста»
Туве Янсон «Тато і море», «Наприкінці листопада»

Учень (учениця) має знати і уміти за темою № 6:

Учень / учениця
знає популярних сучасних письменників та їхні твори;
розуміє зв’язок творчості сучасного письменника з національними традиціями й тенденціями розвитку літератури, наводить приклади такого зв’язку в прочитаному творі;
розповідає про основні події та персонажів прочитаних творів;
формулює критерії художності; розрізняє твори класичної та масової літератури;
аналізує й інтерпретує прочитані твори сучасності;
визначає особливості індивідуальних стилів митців (на прикладі прочитаних творів); висловлює судження щодо порушених у творах питань та художніх образів;
робить висновки про національне та загальнолюдське значення прочитаних творів;
критично оцінює твори масової літератури; висловлює враження щодо прочитаного зв’язною українською мовою;  
користується іноземними порталами й виданнями сучасної літератури;
виявляє здатність до абстрактного мислення (на різних етапах роботи з твором);
установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями художнього твору, етапами еволюції героя (героїні),  змінами ставлення до нього (неї) інших персонажів; здійснює пошукову діяльність, словесно оформлює результати дослідження; критично оцінює результати людської діяльності в природному середовищі, відображені у творах літератури; застосовує різні види інформації та читання; використовує інтернет-ресурси для отримання нових знань;
складає дописи в соціальних мережах щодо прочитаних творів;
використовує сайти сучасних зарубіжних письменників, українські та зарубіжні інтернет-ресурси, пов’язані з художньою літературою; самостійно визначає власну читацьку траєкторію;
створює рекламу, рецензію улюблених сучасних творів; виявляє актуальні проблеми сучасного світу в прочитаних творах; аналізує читацькі інтереси молоді; усвідомлює відповідальність за свої вчинки;
сприймає твори сучасної літератури в контексті культури  країни, яку репрезентує художній твір;
порівнює літературні тексти з їхнім утіленням у кіномистецтві;
осмислює цінність життя; усвідомлює переваги й ризики інформаційної доби для особистості.

 Учень (учениця) має знати і уміти за результатом вивчення курсу:


Учень / учениця
знає ідейно-художній зміст літературних творів у контексті розвитку культури й суспільства;
розуміє зміст прочитаного; називає літературні факти, явища, твори, імена письменників, перекладачів тощо;
пояснює значення перекладної літератури для розвитку національного письменства та української нації загалом;
розпізнає літературні факти, явища, напрями, течії, жанри, стилі;
розрізняє засоби художньої виразності, індивідуальні стилі митців;
описує персонажів, їхні риси, поведінку, умови життя, соціально-культурний контекст;
усвідомлює значення художньої літератури для сучасної людини й суспільства; 
тлумачить літературознавчі поняття, вивчені в 10 класі; читає і розуміє художні тексти іноземною мовою;
виокремлює головну та другорядну інформацію;
створює електронну продукцію (презентації, афіші, обкладинки тощо) для популяризації прочитаних творів;
використовує різні джерела довідкової інформації (словники, енциклопедії, он-лайн ресурси);
презентує власні ідеї та ініціативи переконливо й грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби;
виявляє в літературних творах суспільно-історичний контекст, актуальні соціальні проблеми та ідеї, приклади громадянських якостей в образах персонажів;
сприймає твори літератури в контексті культури доби;
аналізує та інтерпретує літературні твори зарубіжних авторів в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей; розуміє значення читання художньої літератури для духовного здоров’я людини.

ЛІТЕРАТУРА для читання влітку

11 клас  відкрити список + презентація


Немає коментарів:

Дописати коментар