Гомер в інфографіці - відкрити
Данте Аліг`єрі
дає стислу характеристику літератури античності та Відродження;
називає видатних представників античної та ренесансної культур;
знає основні відомості про Гомера, Данте і В. Шекспіра;
розуміє вплив творчості Гомера, Данте і В. Шекспіра на українську літературу й світовий літературний процес; дає загальну характеристику змісту творів; називає імена відомих українських перекладачів творів античності й Відродження; аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, особливості композиції, проблематику поем «Одіссея» та «Божественна комедія» (за прочитаними уривками), трагедії «Гамлет»; визначає міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї»;
характеризує стиль гомерівської оповіді, концепцію світу і людини в «Божественній комедії», образи Одіссея і Гамлета, жанрову своєрідність творів; висловлює ставлення до літературних персонажів;
аргументує, чому образ Гамлета став «вічним»; визначає провідні мотиви трагедії «Гамлет», роль монологів у розкритті образу головного героя; узагальнює результати аналізу творів, свої знання про літературу античності й Відродження; обговорює філософсько-етичні проблеми, порушені у творах;
висловлює судження щодо проблем праведного благочестивого життя (за «Божественною комедією») та морального вибору в житті людини (за трагедією «Гамлет»); оцінює чинники (цінності, ідеали, стани) духовного життя і вчинків літературних персонажів; робить висновки про значення прочитаних творів для світового культурного поступу в цілому і розвитку українського культурного середовища зокрема.
тлумачить поняття «трагедія», «міф», «епічна поема», «вічний образ»;
збагачує власне мовлення крилатими висловами з «Одіссеї» та «Гамлета»;
читає уривок із трагедії «Гамлет» англійською мовою; порівнює уривки оригіналу та перекладу трагедії «Гамлет»;
установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями твору;
оцінює стосунки Гамлета і зображеного у шекспірівській трагедії соціуму;
висловлює думку щодо порушених у прочитаних творах соціальних проблем;
сприймає прочитані твори в контексті відповідної доби й сучасної культурної ситуації;
аналізує та інтерпретує твори в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей;
усвідомлює роль античності і Відродження в розвитку української і світової культури.
Биография читать и смотреть
Стихотворения читать
Урок по лирике А.Фета смотреть Стихотворения читать
розуміє особливості розвитку романтизму, специфіку його течій у національних літературах і творчості митців;
знає українських перекладачів та українські переклади прочитаних творів, визначає в них засоби художньої виразності;
виявляє жанрові ознаки прочитаних творів;
визначає особливості взаємодії різних елементів (романтичних і реалістичних) у творах письменників; аналізує провідні теми, проблеми, мотиви творів;
коментує, характеризує, інтерпретує образи персонажів та засоби їх створення; виявляє особливості індивідуального стилю митців; зіставляє образи, засоби виразності;
виявляє традиції й новаторство митців на тлі літературного процесу;
висловлює власну думку щодо порушених у творах проблем; усвідомлює гуманістичні цінності доби романтизму;
пояснює сутність понять і фактів, пов’язаних із розвитком романтизму;
складає таблиці, схеми на підставі прочитаних творів; установлює причиново-наслідкові зв’язки подій та образів;
самостійно знаходить і систематизує інформацію про літературні твори та явища;
використовує цифрові технології для розширення уявлень про творчість письменників;
виявляє соціальні явища, які знайшли відбиток у творах, аналізує авторську позицію щодо соціальних проблем;
оцінює стосунки романтичних героїв і соціуму; усвідомлює цінність активної життєвої позиції;
розглядає твори письменників на тлі історико-літературного процесу, у зв’язках з історією культури;
з’ясовує роль пейзажів у творах романтизму, визначає ставлення представників романтизму до природи.
Роман "Червоне і чорне" читати
Біографія дивитись або цю версію
Роман "Пригоди Олівера Твіста" читати або українською
Екранізація роману дивитись
Рекомендую роман "Большие надежды" + фільм 2012, фільм 1998
+ переглянути екранізацію казки "Різдвяна історія"
Худ.фильм-биография писателя смотреть (8 серий - весь фильм)
Видео-лекция о жизни и творчестве писателя смотреть
* Документальная передача-провокация смотреть
Тесты по биографии и творчеству писателя - вариант 1, вариант 2
Ф.М.Достоевский "Преступление и наказание" читать
Вопросы к главам романа читать
Опорные конспекты к урокам: герои романа, двойники, идея автора
Проверка - тесты (1-3 часть), задания
Он-лайнт тест для самоконтроля - пройти + викторина по роману
Відео-схеми за романом - дивитись
Экранизация романа:
"Преступление и наказание" (1969) часть 1, часть 2
"Преступление и наказание" (2007) - смотреть или здесь или здесь
Видео Достоевский-Солженицын смотреть
Интеллектуальная игра по роману - сыграть
Л.Н.Толстой
*Лекция Д.Быкова "Анна Каренина как политический роман" слушать
*Публицистика "Игра в бисер" (Игорь Волгин) смотреть - интересно и познавательно
"Война и мир" /опорный конспект (к уроку) Л.Н.Толстой."Война и мир" / видео материалы: - "Небо Аустерлица" (эпизод фильма С.Бондарчука, 1965)
- Андрей Болконский и Пьер Безухов (беседа) Паром
- Наташа Ростова. Первый бал Духовные искания Андрея Болконского, Пьера Безухова (цитатный материал)
Анализ героев романа Л.НТолстого "Война и мир"
Темы сочинений по роману Л.Н.Толстого "Война и мир"
Экранизация романа серия 1 серия 2 серия 3 серия 4 (1968)
Экранизация (по мотивам романа (2007) смотреть 1 серия 2 серия
Практикум відкрити
Д/ф "Гении и злодеи. Оскар Уайльд" - дивитись
Тюремна сповідь "De profundis" читати
Х/ф "Уайльд" (біографія письменника) - дивитись
Буктрейлер "Портрет Доріана Грея" - дивитись + відео
Екранізація роману: "Портрет Доріана Грея" (1968)
"Доріан Грей" (2009) + 2009
Рекомендую переглянути екранізації інших творів письменника та прочитати: "Счастливый принц"(сказка), "Кентервильское привидение" (сказка - фильм),
"Сказка о звездном мальчике"(1983), "Как важно быть серьезным"(2002 + 1986англ),
"Хорошая женщина"(2004), "Идеальный муж"(1980 сов + 1997),
"Портрет Дориана Грея. Дьявольский портрет"(2004), и другие + информация и обзор
Учень (учениця) має знати і уміти за темою № 3:
знає історію формування жанру роману у світовій літературі, його різновиди;
розуміє специфіку розвитку роману в XIX ст., називає його жанрові ознаки;
виявляє ознаки типовості образів у реалістичному романі;
характеризує й порівнює романні образи у зв’язках із дійсністю, середовищем, світоглядними шуканнями митців;
на підставі прочитаних творів виокремлює ознаки різновидів;
зіставляє образи персонажів; висловлює судження щодо порушених у романах проблем; дає оцінку героям, використовуючи навички критичного мислення;
пояснює суть поняття «роман»; читає тексти (уривки) іноземною мовою;
установлює причиново-наслідкові зв’язки між типовими характерами й типовими обставинами їх формування;
коментує та аналізує різні інтерпретації та оцінки критиків щодо прочитаних романів;
використовує цифрові технології для створення презентацій за прочитаними творами;
використовує словники, довідники для здобуття теоретичних знань про розвиток жанру роману;
Створює обкладинку або рекламу улюбленого роману, коментує свій задум;
аналізує вплив соціуму на особистість; висловлює власну думку щодо суспільних і моральних питань, порушених у прочитаних творах; зіставляє прочитані твори з екранізаціями, ілюстраціями тощо, критично оцінює їх;
визначає особливості культури, які знайшли відбиток у романах XIX ст.
Підготуватись до контрольної роботи читати
Вірші читати або російською
Кртитика - ознайомитись
Рекомендую до перегляду: відео "Прохожей",
Поль
Верлен
Біографія читати, дивитись обов`язково
Вірші читати
Рекомендую до перегляду: "Осення песня", "Лунный свет", "Никогда вовеки"
Артюр Рембо
Біографія читати, дивитись - обов`язково
Цікаво: "Гении и злодеи. Артюр Рембо. Великий побег" дивитись
Французькою: Rimbaud, Une Saison en Enfer ("Сезон в аду") - дивитись
Цікаво: коротка історія живопису - дивитись
Учень (учениця) має знати і уміти за темою № 4:
розуміє сутність кардинальних змін у драматургії на межі XIX–XX ст., ідейних та естетичних шукань представників «нової драми»;
знає й коментує перебіг сюжету, розвиток дії (зовнішньої та внутрішньої);
виокремлює новаторські риси в прочитаному творі;
виявляє жанрові ознаки твору, розкриває особливості взаємодії різних елементів у них; з’ясовує значення символів у п’єсі;
зіставляє розвиток європейської та української драми на межі XIX–XX ст.;
висловлює погляди щодо особливостей «нової драми», а також прочитаних творів; висвітлює актуальні проблеми, порушені у творі, інтерпретує їх на підставі власного досвіду, у проекції на сучасність; пояснює значення назви твору у зв’язку з його ідейно-художнім змістом
установлює причиново-наслідкові зв’язки між мотивами та діями героїв;
знаходить у творі образи та символи, пов’язані зі світом природи та людської діяльності, розкриває їхній зміст і роль у тексті; складає план тексту (простий, складний, цитатний);
використовує додаткову літературу, пошукові системи для отримання нових знань;
пропонує власні ідеї щодо розв’язання питань, порушених у творах «нової драми»;
усвідомлює взаємозв’язок між розвитком суспільства і літературою;
зіставляє літературні твори з їхніми екранізаціями та театральними виставами;
розкриває внесок митців у розвиток національної та світової культури.
Учень / учениця
знає популярних сучасних письменників та їхні твори;
розуміє зв’язок творчості сучасного письменника з
національними традиціями й тенденціями розвитку літератури, наводить приклади такого зв’язку в
прочитаному творі;
розповідає про основні події та персонажів прочитаних творів;
формулює критерії художності; розрізняє твори класичної та масової літератури;
аналізує й інтерпретує прочитані твори сучасності;
визначає особливості індивідуальних стилів митців (на
прикладі прочитаних творів); висловлює судження щодо порушених у творах питань та художніх
образів;
робить висновки про національне та загальнолюдське значення
прочитаних творів;
критично оцінює твори масової літератури; висловлює враження щодо прочитаного зв’язною українською мовою;
користується іноземними порталами й виданнями сучасної
літератури;
виявляє здатність до абстрактного мислення (на різних етапах
роботи з твором);
установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями
художнього твору, етапами еволюції героя (героїні), змінами ставлення до нього (неї) інших
персонажів; здійснює
пошукову діяльність, словесно
оформлює результати дослідження; критично
оцінює результати людської
діяльності в природному середовищі, відображені у творах літератури; застосовує різні види інформації та читання; використовує інтернет-ресурси для отримання нових знань;
складає дописи в соціальних мережах щодо прочитаних творів;
використовує сайти сучасних зарубіжних письменників,
українські та зарубіжні інтернет-ресурси, пов’язані з художньою
літературою; самостійно визначає власну читацьку траєкторію;
створює рекламу, рецензію улюблених сучасних творів; виявляє актуальні проблеми сучасного світу в
прочитаних творах; аналізує читацькі інтереси молоді; усвідомлює відповідальність за
свої вчинки;
сприймає твори сучасної літератури в контексті
культури країни, яку репрезентує
художній твір;
порівнює літературні тексти з їхнім утіленням у
кіномистецтві;
осмислює цінність життя; усвідомлює переваги й ризики інформаційної доби для
особистості.
Учень / учениця
знає ідейно-художній зміст літературних творів у контексті розвитку культури й суспільства;
розуміє зміст прочитаного; називає літературні факти, явища, твори, імена письменників, перекладачів тощо;
пояснює значення перекладної літератури для розвитку національного письменства та української нації загалом;
розпізнає літературні факти, явища, напрями, течії, жанри, стилі;
розрізняє засоби художньої виразності, індивідуальні стилі митців;
описує персонажів, їхні риси, поведінку, умови життя, соціально-культурний контекст;
усвідомлює значення художньої літератури для сучасної людини й суспільства;
тлумачить літературознавчі поняття, вивчені в 10 класі; читає і розуміє художні тексти іноземною мовою;
виокремлює головну та другорядну інформацію;
створює електронну продукцію (презентації, афіші, обкладинки тощо) для популяризації прочитаних творів;
використовує різні джерела довідкової інформації (словники, енциклопедії, он-лайн ресурси);
презентує власні ідеї та ініціативи переконливо й грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби;
виявляє в літературних творах суспільно-історичний контекст, актуальні соціальні проблеми та ідеї, приклади громадянських якостей в образах персонажів;
сприймає твори літератури в контексті культури доби;
аналізує та інтерпретує літературні твори зарубіжних авторів в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей; розуміє значення читання художньої літератури для духовного здоров’я людини.
Немає коментарів:
Дописати коментар